måndag 17 september 2012

Jag har också varit ung en gång

Ikväll har jag (och min skämskudde) kikat i gamla skolkataloger från slutet av 90-talet. Jag kan konstatera att folk ser allmänt knasiga ut på skolfoton samt att jag fortfarande tycker att samma personer är snygga (träffade för övrigt Kristian i SP1A på krogen för några år sedan och berättade att jag brukade beundra honom på rasterna once upon a time. Han hade såklart ingen aning om vem jag var, men han blev väldigt glad!).

Högstadiet var väl inte alltid så jävla kul. Något som däremot är kul, såhär i efterhand, är min gamla hemsida från åttan. Kul, men pinsam. Dessbättre är jag vuxen och har distans till sånt där nu. Så här är länken, mycket nöje: Amanda, fjorton år

P.S. Nirvana är bäst, ingen protest!

13 kommentarer:

  1. Fantastisk hemsida Amanda :) Tycker att det gått sådär lagom lång tid för att man ska bli lite nostalgisk av blinkande gif-animationer... Hade också en 90-tals sida på typ Algonet? Efter att ha sett din hemsida blev jag lite sugen att försöka leta reda på den... Är övertygad om att den är väldigt snygg ;b

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kanske borde lägga in några gifar på bloggen också! Eller inte... Det var en kompis som hittade min gamla sida, vet inte riktigt hur hon gjorde tyvärr. Men du borde absolut leta rätt på din. Då vill jag se den också!

      Radera
    2. Hittar jag min (om den nu finns kvar) så lovar jag att visa! För att slippa koda om din blogg och giffa ner den kan du testa: http://wonder-tonic.com/geocitiesizer/index.php Då får du se bloggen i tuff 90-tals förpackning ;)

      Radera
    3. Ooooh... Bubblor i bakgrunden och gifar med enhörningar och spindlar! Tufft!

      Radera
  2. Underbart! 90-talet är ju inne igen, så dagens 14-åringar kan säkert bli inspirerade! Och vem gillar inte gulliga kissar och drakar, oavsett ålder?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Tyvärr misstänker jag dock att det inte är så många 14-åringar som läser min blogg och kan bli inspirerade...

      Radera
  3. Apropå Kurt Cobain: cobainhadsomebadjeans.tumblr.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Och samtidigt nääää... inte förstöra mina tonårsminnen av Kurt som den coolaste nånsin!

      Radera
  4. Hahaha! Måste se om min hemsida från internets början finns kvar någonstans där i cyberrymden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Det är lite mysko att "träffa" en gammal version av sig själv...

      Radera
    2. Vad roligt att jag skrev "mysko", det känns ju hyfsat 90-tal.

      Radera
  5. "irriterande lillebror" jo man tackar!

    SvaraRadera