söndag 12 augusti 2012

Skogens guld

Idag åkte jag ut till vårt hjortronställe för att plocka färdigt. Förra veckan var familjen med, vilket ledde till att vi gav upp ganska fort efter ett antal myggbett i ettåringens panna. Den här gången var jag allena... förutom myggen, spindlarna och några skogsfåglar såklart. Kanske fanns det en björn i närheten också, jag är brydd på om jag inte såg björnspår. Tog det säkra före det osäkra och sjöng för den eventuella björnen. Jag har alltid trivts med att gå ensam i skogen, så det gjorde inte så mycket att hjortronen var övermogna och myggen bet mig. Drygt en burk sylt blev det trots allt!

Kameran fick följa med också.

Hej mylta!
Fina färger i mossan.
Björnspår?

1 kommentar:

  1. Björnspår! Jag hade lagt benen på ryggen illa kvickt! Är lite mesig när det kommer till sånt...

    SvaraRadera