onsdag 23 maj 2012

Blogga - varför då?

Jag har funderat på att starta en blogg lite då och då under de senaste åren. En anledning till att jag inte har kommit till skott är att risken att bloggen självdör är ganska stor. Jag har t.ex. försökt börja skriva dagbok varje dag ett antal gånger, men det håller sällan mer än någon månad. Sedan ligger dagboken där som ett dåligt samvete...

Nåja, nu har jag i alla fall ställt upp en lista för varför det ändå (trots denna överhängande risk för dåligt samvete) kan vara värt det att ge bloggandet en chans:
  • Bloggen kan bli ett roligt (och pinsamt?) arkiv för framtiden.
  • Jag gillar att fota, men jag gör sällan något av bilderna. Vad är liksom poängen med en hårddisk full av bilder? Nu kan jag lägga ut dem här istället
  • Det måste ju finnas någon i denna värld som kan tänkas vara intresserad av mina bryderier? Jag är ju intresserad av diverse andra människors bryderier på deras bloggar.
  • Här finns en chans att skriva ner alla de där små putslustigheterna som jag tänker ut men aldrig kommer mig för att säga till nån...
Jag inser ju att bloggar ofta har ett s.k. tema som gör dem intressanta för en viss grupp läsare. Jag har tidigare funderat på att starta en blogg om t.ex. handarbete eller arkeologi. Men nej, då skulle jag nog tröttna. Det blir ju roligare för mig att bara skriva om allt möjligt som faller mig in!

3 kommentarer:

  1. Jättekul att du börjat blogga! Nu hamnade du i min reader.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad bra! Jag brukar ju läsa din blogg såklart. Kram!

    SvaraRadera
  3. Har också lagt till dig i Reader :)

    SvaraRadera