torsdag 31 maj 2012

Upp-och-ner vid stugan

Solveig älskar när vi håller henne upp-och-ner! Bilden är från när vi var vid stugan och pysslade i söndags. Jag grävde bort gräs och gödslade runt vinbärsbuskarna (som planterades nån gång för ca 20 år sedan och fortfarande inte har fler än tre kvistar var). Hade bara en liten trädgårdsspade att gräva med, vilket ledde till att jag blev helt skinnflådd i handflatan (dagens tips: skavsårsplåster funkar utmärkt i handen!). Sedan planterade jag en ackleja i rabatten som vi grävde i fjol:
Rabatten ser lite torftig ut än så länge, men jag är väldigt nöjd med att riddarsporrarna har växt så bra och att bara en av plantorna som vi satte i fjol har dött...

Medan jag påtade med buskar och rabatt lekte Mikael och Solveig med alla spännande kottar, spindlar och pinnar som finns vid stugan och sedan drack vi kaffe och åt mellis på bron. Det var en fin dag!

3 kommentarer: