lördag 26 maj 2012

Den bästa bröllopsgåvan är broderad!

Jag läste den här artikeln på DN.se nyss, med tips på bröllopsgåvor, och blev helt oproportionerligt irriterad på texten till tips nr 14, en åkdyna från Hemslöjden Skåne. "Om du är kunnig kan du virka den själv" står det. Say WHAT?!? Den är ju broderad! Ingen virknål har ens kommit i närheten av den där kudden!

Som sagt, oproportionerligt irriterad...

De övriga presentförslagen var ju OK, men det var mycket som var väldigt dyrt. Vi lär väl varken önska oss eller ge bort klockor för 60.000 direkt. En resa till månen (för 750 mille) skulle vara kul, men å andra sidan misstänker jag att man måste ha en viss fysik för att klara av den där rymdfärden. En viss fysik som jag inte har. Så mamma, om du läser det här, ni behöver inte ge oss en månfärd i bröllopspresent. Vi kan ta 750 miljoner i handen istället.

Uppdatering: Haha vad roligt, nu har de ändrat i texten till "göra"! Hmm, undrar om journalisten har varit in på min blogg...

4 kommentarer:

  1. Jag kan förstå att oinitierade inte vet skillnaden mellan stickat och virkat, men alla vet väl hur brodyr ser ut!

    SvaraRadera
  2. Jo precis! Börjar undra om somliga (DN-journalister?)tror att "virka" är synonymt med "handarbeta".

    SvaraRadera
  3. Jag har fodralet från mina föräldrars åkdyna på väggen, flamsk vävnad från skåne. De gifte sig 1933.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste vara ett fint minne att ha kvar!

      Radera