fredag 29 juni 2012

Fånigt stolt över ett muuu

Ibland blir jag bara sådär fånigt stolt över Solveig. När jag skulle lägga henne ikväll läste vi en av hennes favoritböcker, Tittut Miffy! Vem är där?. Det handlar om olika bondgårdsdjur som gömmer sig. När vi kom till bilen som kossan finns bakom (alltså, på ena uppslaget ser man bilen, på nästa kossan), så sade Solveig "muuuu"! Innan kossan ens hade visat sig! Samma sak när vi läste boken en gång till.

Det är möjligt att jag underskattar hur intelligenta bäbisar är i allmänhet, och att det är därför jag tror att Solveig är alldeles extra smart. Det är lite "jobbig mamma som tror att hennes unge är bättre än alla andras"-varning på det hela. Men om någon ska tro att hon är bäst i världen så är det väl jag!

Idag är hon elva månader gammal. Min goa, busiga, viljestarka tjej! Jag är verkligen fånigt stolt...

2 kommentarer:

  1. Vad duktig hon är! Och ja, du ska tycka att hon är bäst i världen, helt rätt tycker jag. Det är ju en av föräldrarnas viktigaste uppgifter, att ge barnet en känsla av att vara värdefull och ja... Bra!

    SvaraRadera
  2. Jag är rätt säker på att hon kommer att göra sina föräldrar stolta många gånger. Och det är inte ett dugg fånigt. Njut av er underbara lilla dotter. Hon ÄR bäst i världen!

    SvaraRadera