fredag 15 juni 2012

Professor Tayama flyttar till Kamerun

Sedan han rullade in på vår parkering 2009 har vi gjort många fina resor med professor Tayama, en grön Honda Accord från -96. Visst har vi haft några mindre angenäma stunder (som den gången bromsarna slutade fungera mitt i Umeås stadstrafik), men överlag har vi ändå haft några bra år ihop.

Men nu har professorn lämnat oss till slut - den lille japanen kunde helt enkelt inte längre tillgodose våra storleksmässiga behov. Istället styr han kosan mot Afrika! Jepp, det är sant. Den nye ägaren ska frakta ner professor Tayama till Kamerun och sälja honom vidare där. Fråga mig inte hur det kan bära sig. Fråga helst inte heller hur vi tänkte när vi gick med på att sänka priset eftersom vinterdäcken var dåliga.
Professor Tayama blickar ut över en norsk campingplats 2009...

6 kommentarer:

  1. Åh professor Tayama! Jag har faktiskt redan saknat honom litet härnere (fast han svek mig mitt i flyttpaniken, när inte cykeln fick plats).

    SvaraRadera
  2. Vem får nu flytta in i ert garage? En ny japan, en tysk eller kanske en en spanjor? Professorn hade nog tjänat färdigt hos er... Lite gaggig på slutet. Kul med en ny karriär i Kamerun!

    SvaraRadera
  3. Det har flyttat in en dam från Tjeckien! Hon är riktigt rund om baken, så din cykel hade nog gått in, Martina... =)

    SvaraRadera
  4. Har damen något namn eller titel, kanske en professor igen? Hälsning Inger

    SvaraRadera
  5. Vi har inte riktigt kommit på nåt namn som passar. Man kanske skulle ha en namntävling!

    SvaraRadera
  6. Synd att det är en tjej, annars tycker jag Vojtech passar bra!

    SvaraRadera