lördag 9 juni 2012

Tio år senare

Igår var stan full av studenter. Flaken for omkring och spelade hög musik och studenterna skrek. Som nån sade på fikarasten, man blir lite sugen på att sitta i en park och dricka vin när man hör dem.

Nu är det alltså tio år sedan jag själv tog studenten från Ekebyskolan i Uppsala. Närmast i tiden låg Hultsfredsfestivalen. Sedan skulle jag sommarjobba på Ica Maxi, åka runt några veckor i Storbritannien och läsa idé- och lärdomshistoria på universitetet till hösten. Längre än så tror jag inte att mina planer sträckte sig. Jag minns inte riktigt var jag trodde att jag själv skulle vara tio år senare, men det var nog inte Östersund.

Tänk, om tio år ska Solveig fylla elva! Herreminje. Undrar var vi är då? Jag har ingen aning!

Visst var jag snygg?

5 kommentarer:

  1. Ann-Katrine Eriksson9 juni 2012 kl. 11:12

    ja, du var jättefin ! ser inte en dag äldre ut idag // Kram Ann-K

    SvaraRadera
  2. Väldigt snygg, men du är ännu snyggare nu!

    SvaraRadera
  3. MIn vackra tjej! Med mössan på sne´och framtiden i sikte. Oj så stolt jag var (är)!

    SvaraRadera